پایگاه روانشناسی کرج 09121623463:مروری بر نظریه اجتماعی-شناختی

آموزش گفتار درمانی , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان , بهترین کرج گفتار درمانی در منزل , بهترین کرج گفتار درمانی کودکان در منزل , بهترین کرج کلینیک گفتار درمانی , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان , بهترین کرج گفتار درمانی چیست , بهترین کرج رشته گفتار درمانی , بهترین کرج مراكز گفتار درماني شرق تهران , بهترین کرج گفتار درمان خوب در تهران , بهترین کرج دکتر هوشنگ دادگر , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی دولتی , بهترین کرج مراکز گفتاردرمانی در جنوب تهران , بهترین کرج بهترین متخصص گفتار درمانی در تهران , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی در غرب تهران , بهترین کرج مراکز گفتار درمانی در کرج , بهترین کرج بهترین گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج ادرس گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج درمان لکنت زبان در کرج , بهترین کرج گفتار درمانی بزرگسالان در کرج , بهترین کرج درمان لکنت در کرج , بهترین کرج مطب گفتاردرمانی در کرج , بهترین کرج فهرست گفتاردرمانی کرج , بهترین کرج درمان تلفظ در کرج , بهترین کرج بهترین کاردرمانی در کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کرج , بهترین کرج کاردرمانی البرز , بهترین کرج کلینیک کاردرمانی در کرج , بهترین کرج مراکز توانبخشی کرج , بهترین کرج کاردرمانی سینا , بهترین کرج مراکز کاردرمانی کرج , بهترین کرج گفتاردرمانی کودکان در کرج , بهترین کرج ادرس گفتاردرمانی در کرج, بهترین کرج بازار کار کاردرمانی , بهترین کرج کاردرمانی در منزل , بهترین کرج کاردرمانی کودکان , بهترین کرج رتبه لازم برای کاردرمانی , بهترین کرج مرکز کاردرمانی , بهترین کرج رشته کاردرمانی چیست؟ , بهترین کرج کاردرمانی غرب تهران , بهترین کرج کاردرمانی جسمی

پایگاه روانشناسی کرج 09121623463:مروری بر نظریه اجتماعی-شناختی

نظریه ی اجتماعی-شناختی بر مبنای چند فرض بنیادین استوار است.اول

اینکه ویژگی برجسته انسان ها انعطاف پذیری است،یعنی،انسان ها برای

یادگرفتن انواع رفتار ها در موقعیت های گوناگون،انعطاف پذیری دارند.

بندورا با اسکینر(فصل16)موافق است که افراد می توانند از طریق تجربه

مستقیم یاد بگیرند،اما او بر یادگیری جانشینی تاکیید بیشتری میکند،یعنی،

یادگیری به وسیله مشاهده دیگران.بندورا همچنین بر این عقیده تاکیید دارد

که تقویت میتواندجانشینی باشد،افراد میتوانند با مشاهده ی فرد دیگر که پاداش

میگیرد،تقویت شوند.این تقویت غیر مستقیم مقدار قابل ملاحظه ای از یادگیری

انسان را توجیه میکند.دوم اینکه،افراد از طریق مدل علیت متقابل سه گانه که

عوامل رفتاری،محیطی،و شخصی را شامل می شود،توانایی تنظیم کردن

زندگی خود را دارند.انسان ها میتوانند رویدادهای زودگذر را به شیوه ی نسبتا

پایدار ارزیابی تبدیل،و محیطاجتماعی و فرهنگی خود را تنظیم نمایند.افراد

بدون این توانایی،صرفا به تجربیات حسی واکنش نشان خواهند داد و از

توانایی پیش بینی وقایع،خلق کردن اندیشه های تازه،یا استفاده از معیار های

درونی برای ارزیابی تجربیات زمان حال بی بهره خواهند بود.دو نیروی

محیطی مهم در مدل سه گانه،رویارویی های تصادفی و رویدادهای غیر منتظر

ه هستند.سوم اینکه،نظریه ی اجتماعی-شناختی دیدگاه عاملیت اختیار میکند،

بدین معنی که انسان ها توانایی اعمال کنترل بر ماهیت و کیفیت زندگی خود

را دارند.انسان ها تولیدکنندگان نظام های اجتماعی و محصولات ان

هستند.مولفه ی مهم مدل علیت متقابل سه گانه،کارایی شخصی است.وقتی

افراد کارایی شخصی بالایی داشته باشند،عملکردشان به طور کلی بهتر میشود

یعنی،اطمینان از اینکه می توانند رفتارهایی را انجام دهند که رفتارهای

مطلوب را در موقعیت خاصی ایجاد خواهد کرد.علاوه بر کارایی شخصی،

عاملیت جانشین و کارایی جمعی می توانند عملکرد را پیش بینی کنند.افراد

در رابطه با عاملیت جانشین می توانند برای کالاها و خدمات به دیگران

متکی باشند،در حالی که کارایی جمعی به عقاید مشترک افراد مبنی بر اینکه

می توانند تغییر ایجاد کنند،اشاره دارد.

نوحه زیبا تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص)عکس هایی از سریال بی قرار + اسامی بازیگران سریال بی قرار عکس هایی از سریال بی قرار

goftardarmanikaraj.ir

Related posts