بهترین کار درمانی در کرج:پیری پوست و بهترین خوراکی‌ها برای جلوگیری از آن

بهترین کار درمانی در کرج:پیری پوست و بهترین خوراکی‌ها برای جلوگیری از آن

داشتن صورت بدون چین و چروک، از آرزوهای همه‌ مردم است. در این نوشته موثرترین خوراکی‌ها برای مقابله با پیری پوست را معرفی کرده‌ایم.

امروزه افراد برای این که جوان تر به نظر برسند، از انواع مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند، غافل از این که رعایت برخی نکات ساده در سبک زندگی و مصرف برخی از مواد غذایی در رژیم غذایی روزانه موجب می‌شود که روند پیری و ایجاد چین و چروکهای پوستی چندین سال به تعویق بیفتد.

علت پیری پوست چیست

پیر شدن پوست و بروز چین و چروک زودرس روی آن علل مختلفی دارد که برخی از مهم ترینها را ذکر می‌کنیم:

کمبود ویتامین‌ها: ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین E و ویتامین B نقش بسیار مهمی‌در زیبایی و جوانی پوست دارند. به گونه‌ای که این دو ویتامین به عنوان ویتامین جوانی شناخته می‌شوند. با افزایش سن متاسفانه درصد جذب این ویتامین‌ها از مواد غذایی به شدت کاهش می­‌یابد. بنابراین کمبود این ویتامین‌­ها موجب پیر شدن و چروکی پوست می‌شود.

کاهش کلاژن‌های پوست: کلاژن یکی از اجزای اصلی سازنده پوست است که با افزایش سن سرعت ساخت کلاژنهای جدید به شدت کند می‌شود و کاهش کلاژن‌های پوست موجب چین و چروک پوستی می‌شود.

مصرف سیگار: زیرا سیگار موجب از بین رفتن کلاژن می‌شود همچنین نیکوتین موجود در سیگار باعث تنگ شدن عروق می‌شود در نتیجه خون‌رسانی به پوست را مختل می‌کند.

استفاده بیش از حد از لوازم آرایش

لوازم آرایشی

کمبود پتاسیم: پتاسیم برای آب‌رسانی به پوست و نگهداری آب در پوست لازم است و کمبود آن موجب پیری پوست می‌شود.

استفاده بیش از حد از فست فود، شیرینی و غذاهای فراوری شده

مصرف کم آب

میوه‌های جوان کننده پوست

  • کیوی: این میوه سرشار از انواع آنتی اکسیدانها مانند ویتامین C و انواع ویتامینهای دیگر است که از این بین نقش ویتامین E در جوان سازی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی به هیچ وجه قابل اغماض نیست.
  • انار: این میوه سرشار از ویتامینها و مواد معدنی مختلف مانند فسفر و ریبوفلاوین است. همچنین یک خاصیت بسیار مهم در انار کلاژن سازی است که قویا موجب جلوگیری از پیری پوست می‌شود. یک خاصیت بسیار استثنایی در انار این است که این میوه مخصوصا به تغذیه سلولهای پوست می‌پردازد.

انار

  • هندوانه: این میوه به دلیل داشتن ویتامین A، B، C یک محافظ قوی پوست محسوب می‌شود همچنین به دلیل داشتن آب فراوان مانع از پیری و ایجاد چین و چروک پوستی می‌شود.
  • آووکادو: این میوه استوایی حاوی ویتامین‌های B و E است که ویتامین‌های جوانی نامیده می‌شوند. همچنین این میوه حاوی پتاسیم است که برای آب‌رسانی به پوست و حفظ آب در پوست ضروری است. گلوتاتیون موجود در این میوه از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.
  • انبه هندی شیرین: استفاده از این میوه به صورت ماسک تاثیر گذار است. و موجب نرمی‌و لطافت پوست شما می‌شود.
  • سیب: این میوه مهربان که در همه فصول سال با قیمت‌های مناسب یافت می‌شود خواص شگفت‌­انگیزی دارد که یکی از این خواص، جوانی است. سیب نه تنها موجب جوانی پوست، بلکه موجب جوانی بدن می‌شود.
  • موز: این میوه دارای آنتی اکسیدان‌های مختلف و منگنز فراوان است. این میوه موجب تنظیم انسجام و کشش پوست می‌شود و در نتیجه جوانی و زیبایی و پوستی بدون چروک را به شما هدیه می‌دهد.
  • انواع توت: این میوه کوچک سرشار از ویتامین C و کلاژن است که عدم وجود این‌ها مهم ترین نقش را در پیری و چروک شدن پوست بازی می‌کنند.
  • انگور و آب انگور: این میوه یکی از مهم ترین میوه‌هایی است که از پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. همچنین منبع بسیار غنی از ویتامین C و منگنز است که برای جوان سازی پوست بسیار مهم هستند.

مواد غذایی مفید برای جلوگیری از پیری پوست

  • لپه: در رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف حبوبات در وعده‌های مختلف بسیار زیاد دیده می‌شود. به همین دلیل این مردم از پوست نسبتا خوب و زیبایی برخوردارند. لپه به طور کلی روند پیری را در سلول‌های بدن کند می‌کند و همین امر مانع از پیری و چروک شدن پوست می‌شود یا حداقل آن را به تعویق می‌اندازد.
  • هویج: مصرف هویج باعث طول عمر می‌شود و همچنین کاروتنوئیدموجود در آن به نوعی نقش محافظتی برای پوست دارد. شاید جالب باشد بدانید که طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه گلاسکو، کاروتنوئید موجود در هویج موجب جذاب تر به نظر رسیدن فرد می‌شود.

خوراکی درمان پیری پوست

  • شکلات: این خوراکی پرطرفدار موجب افزایش عمر می‌شود و جالب تر آن که مصرف شکلات تلخ روند پیری سلولی را معکوس می‌سازد.

کاهش کالری دریافتی روزانه بهترین راه جوان ماندن

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که افرادی که کالری کمتری در روز مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که پرخوری می‌کنند، بیشتر عمر می‌کنند. این موضوع حتی در مورد حیوانات نیز صدق می‌کند به طوری که حیواناتی که کالری کمتری دریافت می‌کنند حدودا ۴۰ درصد بیشتر از همتایان خود که کالری زیادی دریافت می‌کنند عمر می‌کنند.

از آن جایی که تحمل حالت نیمه گرسنگی دائمی‌برای افراد سخت است پژوهشگران از اصطلاح “روزه داری متناوب ” استفاده می‌کنند. به این معنی که افراد دوره‌هایی ۱۲ تا ۳۶ ساعته کالری دریافت نکنند و در بقیه موارد به میزان مورد نیاز موادغذایی مصرف کنند.

منابع:

food.ndtv

mindbodygreen

wikihow

 

 

behtarinalborz.ir

goftardarmanionline.ir

googleimage.ir

hamejaa.ir

medu-karaj.ir

siavashataee.ir

slpnews.ir

autismonline.ir

avalinkaraj.ir

behtarin-entekhab-karaj-siavashataee.ir

behtarinkaraj.ir

goftardarmanikaraj.ir

goftareravan.ir

google-map.ir

googlegame.ir

googlemovies.ir

karaj-medu.ir

kardarmanialborz.ir

kardarmanikaraj.ir

loknatclinic.ir

loknatshekan.ir

neurofeedbackalborz.ir

otalborz.ir

otkaraj.ir

pff-rhs.ir

pooyesh-dar-goftardarmani-karaj.ir

pooyesh-dar-kardarmani-karaj.ir

siavash-ataee.ir

slpkaraj.ir

slponline.ir

speech-therapy.ir

tjhvnvlhkd.ir

 

Related posts